Hizbullah, İsrail’in kuzeyindeki yerleşim yerlerine saldırılar düzenledi

28 Şubat’ta başlayan ABD-İsrail İran savaşı devam ediyor.

Orta Doğu’da gerilim devam ederken İsrail ordusu, Lübnan’a 2 Mart’ta saldırı düzenledi.

KENTTE SİRENLER DEVREYE GİRDİ

İsrail ordusundan 2 Mart’ta yapılan açıklamada, Lübnan’dan füze atıldığının tespit edilmesinin ardından ülkenin kuzeyinde sirenlerin devreye girdiği belirtilmişti.

Daha sonra Lübnan geneline hava saldırıları başlattığını duyuran ve başkent Beyrut’u hedef alan İsrail ordusu, havadan ve denizden yoğun saldırılar düzenlediği Lübnan’da kara işgalini genişletme kararı almıştı.

1001 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ

Lübnan Sağlık Bakanlığı, 2 Mart’tan bu yana İsrail saldırılarında 1001 kişinin hayatını kaybettiğini, 2 bin 584 kişinin yaralandığını bildirmişti.

Lübnan hükümetine bağlı Afet Yönetimi, İsrail’in işgali ve saldırıları nedeniyle Lübnan’da zorla yerinden edilenlerin sayısının resmi kayıtlara göre 1 milyonu geçtiğini duyurmuştu.

Hizbullah’ın Telegram hesabından yapılan açıklamada, İsrail’e ait hedeflere saldırılar düzenlendiği aktarıldı.

ROKETLERLE HEDEF ALINDI

İsrail’in kuzeyindeki Şilomi, Yiftah, Şomera, Kiryat Şimona, Netua, Ramot Naftali ve Hanit yerleşim yerlerinin roketlerle hedef alındığı kaydedildi.

Açıklamada, İsrail ordusunun Ya’ra, Branit, Metat ve Zarit kışlalarına roketlerle saldırı gerçekleştirildiği belirtildi.

Lübnan’ın güneyindeki Hiyam beldesinde konuşlanan İsrail askerlerinin de roketlerle hedef alındığı ifade edildi.

Ayrıca, İsrail’in Safed kentinin kuzeyinde yer alan Ein Zeitim Üssü’nün insansız hava araçlarıyla (İHA) hedef alındığı görüntüler paylaşıldı.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)

Diğer Haberler

İran Meclis Başkanı Kalibaf: Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek

Hürmüz Boğazı’nın yönetiminin asla savaş öncesindeki haline dönmeyeceğini belirten İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, “Elbette uluslararası düzenlemelere uyulacak, ancak Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek” açıklamasında bulundu.

Haberi Oku
İsrail basını: Lübnan’da kurulacak yeni mekanizma Netanyahu’yu panikletti

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu’nun ABD ile İran’ın Lübnan’da ateşkesin denetlenmesi için yeni mekanizma kurulması kararı almasına ilişkin ‘panik içinde’ olduğu iddia edildi.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

İran Meclis Başkanı Kalibaf: Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek

İran Meclis Başkanı Kalibaf: Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek

İsrail basını: Lübnan’da kurulacak yeni mekanizma Netanyahu’yu panikletti

İsrail basını: Lübnan’da kurulacak yeni mekanizma Netanyahu’yu panikletti

ABD Başkanı Trump: İran uygun davranmazsa gerekeni yaparım

ABD Başkanı Trump: İran uygun davranmazsa gerekeni yaparım

Avrupa, Omega Block kaynaklı sıcak hava dalgasıyla kavruluyor

Avrupa, Omega Block kaynaklı sıcak hava dalgasıyla kavruluyor

263 kişilik dağ köyü komşu arıyor: 5 milyon TL tadilat hibesi verilecek

263 kişilik dağ köyü komşu arıyor: 5 milyon TL tadilat hibesi verilecek

Ünlü tatlıcıdan “yemeyin” çağrısı: Dünya Kupası’na özel üretilmişti, alerjen çıktı!

Ünlü tatlıcıdan “yemeyin” çağrısı: Dünya Kupası’na özel üretilmişti, alerjen çıktı!

Donald Trump’tan Hürmüz Boğazı çıkışı: Tamamen açık, petrol fışkırıyor

Donald Trump’tan Hürmüz Boğazı çıkışı: Tamamen açık, petrol fışkırıyor

Kanada’da silahlı saldırı: 1’i polis 2 kişi öldü

Kanada’da silahlı saldırı: 1’i polis 2 kişi öldü