Gurbetçilerin gelişi sürüyor: Hep bir özlem ve hasret var

Sıla hasreti sona eriyor…

Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde yaşayan emekli gurbetçiler, yaz döneminde memleket hasretini gidermek için Türkiye’ye geliyor.

GÜMRÜK KAPILARINDA YOĞUNLUK

Yıllık izinlerini geçirmek üzere Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden yola çıkan gurbetçilerin Türkiye’ye gelişleri, yoğun şekilde devam ediyor.

Kara yoluyla anavatana ulaşmayı tercih eden vatandaşlar, Edirne’deki Kapıkule, Hamzabeyli, İpsala ve Pazarkule sınır kapılarından yurda giriş yapıyor.

“HEP BİR ÖZLEM VE HASRET VAR”

Avusturya’nın başkenti Viyana’dan Kırşehir’e giden Suat Lafçı, memleket hasretini gidermek için Türkiye’ye geldiklerini söyledi.

Yıllardır gurbette yaşadıklarını belirten Lafçı, memleket özleminin hiç dinmediğini ifade etti.

Gurbet hayatının zorluklarına değinen Lafçı, “Eş dosttan, akrabalardan uzak kalıyoruz. Düğünler, cenazeler oluyor, her zaman gelemiyoruz. Hep bir özlem ve hasret var. Memleketimizin ve toprağımızın kıymeti çok farklı. 34 yıldır Viyana’da yaşıyorum. Zamanında gittik ama şimdi memleketimizin değerini daha iyi anlıyoruz.” diye konuştu.

Uzun yolculuğun ardından Edirne’de bir gün dinleneceklerini anlatan Lafçı, Selimiye Camisi’ni ziyaret edip tava ciğer yiyeceklerini söyledi.

Eşi Zeynep Lafçı da Kırşehir’i çok özlediğini belirterek, Türkiye’ye geldiklerinde kendilerini huzurlu ve güvende hissettiklerini dile getirdi.

“BİR GURBETÇİ EN ÇOK VATANINI ÖZLER”

Almanya’dan gelen Süleyman Kösem ise yurda kavuşmanın mutluluğunu yaşadıklarını anlattı.

Sınır kapısında Türk bayrağını görünce duygulandıklarını ifade eden Kösem, “55 yıldır Almanya’dayım. Emekli olduktan sonra Türkiye’ye daha sık gelmeye başladık. Bir gurbetçi en çok vatanını özler.” dedi.

Eşi Asiye Kösem de Türkiye’yi ve yakınlarını çok özlediklerini belirterek, tatil süresince aile ve dost ziyaretleri yapacaklarını kaydetti.


Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)

Diğer Haberler

Murat Kurum, Chatham House’da konuştu: COP31 önceliklerini anlattı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum, Chatham House’da konuştu. “Parçalanmış Bir Jeopolitik Ortamda COP’un Gerekliliğini Ortaya Koymak” oturumunda konuşan Kurum, Türkiye’nin COP31’deki eylem gündemiyle ilgili bilgiler verdi.

Haberi Oku
MİT Başkanı İbrahim Kalın, Saddem Hafter ile Libya’da görüştü

Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) Başkanı İbrahim Kalın, Libya Ulusal Ordusu Genel Komutan Yardımcısı Orgeneral Saddam Hafter ile Libya’nın Bingazi kentinde bir araya geldi.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Avrupa Birliği’nden Taliban’a 24 saatlik vize

Avrupa Birliği’nden Taliban’a 24 saatlik vize

Murat Kurum, Chatham House’da konuştu: COP31 önceliklerini anlattı

Murat Kurum, Chatham House’da konuştu: COP31 önceliklerini anlattı

Eyfel Kulesi’nin yanındaki süs havuzunda yüzme keyfi

Eyfel Kulesi’nin yanındaki süs havuzunda yüzme keyfi

Sıfır kira, hazır iş: Nüfusu azalan kasaba taşınana ücretsiz ev veriyor

Sıfır kira, hazır iş: Nüfusu azalan kasaba taşınana ücretsiz ev veriyor

Dondurma satarak ailesine yardım ediyordu, şimdi bir dev şirketi yönetiyor

Dondurma satarak ailesine yardım ediyordu, şimdi bir dev şirketi yönetiyor

Avrupa’nın NATO içinde geleceği yeniden tanımlanıyor

Avrupa’nın NATO içinde geleceği yeniden tanımlanıyor

İran: ABD ile çalışma grupları kurulacak

İran: ABD ile çalışma grupları kurulacak

MİT Başkanı İbrahim Kalın, Saddem Hafter ile Libya’da görüştü

MİT Başkanı İbrahim Kalın, Saddem Hafter ile Libya’da görüştü