Sıla hasreti sona eriyor…
Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde yaşayan emekli gurbetçiler, yaz döneminde memleket hasretini gidermek için Türkiye’ye geliyor.
GÜMRÜK KAPILARINDA YOĞUNLUK
Yıllık izinlerini geçirmek üzere Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden yola çıkan gurbetçilerin Türkiye’ye gelişleri, yoğun şekilde devam ediyor.
Kara yoluyla anavatana ulaşmayı tercih eden vatandaşlar, Edirne’deki Kapıkule, Hamzabeyli, İpsala ve Pazarkule sınır kapılarından yurda giriş yapıyor.

“HEP BİR ÖZLEM VE HASRET VAR”
Avusturya’nın başkenti Viyana’dan Kırşehir’e giden Suat Lafçı, memleket hasretini gidermek için Türkiye’ye geldiklerini söyledi.
Yıllardır gurbette yaşadıklarını belirten Lafçı, memleket özleminin hiç dinmediğini ifade etti.
Gurbet hayatının zorluklarına değinen Lafçı, “Eş dosttan, akrabalardan uzak kalıyoruz. Düğünler, cenazeler oluyor, her zaman gelemiyoruz. Hep bir özlem ve hasret var. Memleketimizin ve toprağımızın kıymeti çok farklı. 34 yıldır Viyana’da yaşıyorum. Zamanında gittik ama şimdi memleketimizin değerini daha iyi anlıyoruz.” diye konuştu.
Uzun yolculuğun ardından Edirne’de bir gün dinleneceklerini anlatan Lafçı, Selimiye Camisi’ni ziyaret edip tava ciğer yiyeceklerini söyledi.
Eşi Zeynep Lafçı da Kırşehir’i çok özlediğini belirterek, Türkiye’ye geldiklerinde kendilerini huzurlu ve güvende hissettiklerini dile getirdi.

“BİR GURBETÇİ EN ÇOK VATANINI ÖZLER”
Almanya’dan gelen Süleyman Kösem ise yurda kavuşmanın mutluluğunu yaşadıklarını anlattı.
Sınır kapısında Türk bayrağını görünce duygulandıklarını ifade eden Kösem, “55 yıldır Almanya’dayım. Emekli olduktan sonra Türkiye’ye daha sık gelmeye başladık. Bir gurbetçi en çok vatanını özler.” dedi.
Eşi Asiye Kösem de Türkiye’yi ve yakınlarını çok özlediklerini belirterek, tatil süresince aile ve dost ziyaretleri yapacaklarını kaydetti.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)









