Almanya’da bira satışları düşünce güzelleme kampanyaları başladı

Almanya’da iç pazar ve ihracatta  bira krizi yaşanıyor…

Almanya Federal İstatistik Dairesi’nin açıkladığı verilere göre geçtiğimiz yıl bira satışları bir önceki yıla kıyasla yüzde 6 geriledi.

Bu düşüş ise ülkede 1993’ten bu yana en sert yıllık gerileme olarak öne çıktı.

Alman birasının ülke içi satışları yüzde 5,8 azalarak 6,4 milyar litreye inerken Avrupa Birliği ülkelerine satışı yüzde 1,3 düşüşle 798,5 milyon litre olarak gerçekleşti.

AB dışı ülkelere yapılan satışlarda da yüzde 14,2’lik sert bir gerilemeyle 552,8 milyon litreye düştü. 

EKONİYE KATKISI ÇOK BÜYÜK

Bu düşüşler Almanlar için felaket olarak nitelendiriliyor…

Bunun sebebi ise bira sektörünün faal olarak yürütülen turizm, lojistik, tarım ve gastronomi gibi sektörlerle birleşiminde Alman ekonomisine doğrudan 10 milyar euro, dolaylı olarak 20 milyar euroluk dev bir ciro kazandırması…

Ayrıca bira sektörüyle ülkede yaklaşık 300 binden fazla kişiye istihdam oluşturuluyor.

SATIŞLAR TEKRAR YÜKSELSİN DİYE BİRAYI ÖVEN GAZETE MANŞETLERİ

Bira krizi karşısında panik yapan Almanlar dev ekonomiyi kaybetmemek için gazetelere para karşılığı alkole karşı güzelleme makaleleri vermeye başladı.

Bu haberlerden biri de Almanların en yüksek tirajlı gazetelerinden olan Bild’de yer aldı

Yapılan haberde biranın insan beynini zeki yaptığı iddia edilerek şu ifadelere yer verildi;

“VİTAMİN KATKISI”

Münih Teknik Üniversitesi’ndeki bilim insanları, kimyasal bileşiklerin nicel tayini için bir yöntem kullanarak 65 Alman birasını analiz ettiler. Biranın, B6 vitamini alımına önemli ölçüde katkıda bulunabileceğini buldular. “Journal of Agricultural and Food Chemistry” dergisinde yayınlanan bu bulgu, tercihen alkolsüz bira içmek için bir öneri olarak yorumlanabilir. Çünkü alkol bittikten sonra bile vitaminler korunuyor!

Arka plan: İnsan vücudu metabolizma için gerekli olan B6 vitaminini üretemez. Bu nedenle, kadınların günde 1,2 mg, erkeklerin ise günde 1,5 mg B6 vitamini tüketmesi önerilir . B6 vitamini et, mezgit gibi balıklar, tam tahıllı ürünler, havuç, ceviz, kırmızı biber ve elbette bira gibi gıdalarda bulunur.

“EGZERSİZLER SONRASI BİRA TÜKETİMİ”

Araştırmacılara göre, egzersizden sonra içilen bir bira bile, B6 vitamini sağlıyor. Çalışmada en yüksek B6 vitamini içeriğine sahip 0,5 litrelik bira, kadınlar için önerilen günlük alımın %27’sini, erkekler için ise %24’ünü karşılıyor. Çalışma, “B6 vitamini bileşimindeki farklılıklar öncelikle ham maddelerden kaynaklanıyor ve bira üretim teknolojisinden daha az etkileniyor” sonucuna varıyor.

Kaynak: Ensonhaber Haber Merkezi

Diğer Haberler

Denizkurdu-2/2026 Tatbikatı’nın seçkin gözlemci günü faaliyetleri tamamlandı

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı sevk ve idaresinde düzenlenen Denizkurdu-2/2026 Tatbikatı’nın seçkin gözlemci günü faaliyetleri Antalya Körfezi’nde yapıldı.

Haberi Oku
TSK ile ilgili düzenlemeleri de içeren kanun teklifi TBMM Milli Savunma Komisyonunda kabul edildi

Türk Silahlı Kuvvetleri ile ilgili düzenlemeleri de içeren kanun teklifi, Milli Savunma Komisyonu’nda kabul edildi. Kanun teklifine göre, en az 7 yıl hizmet edip olumlu nitelik belgesiyle ayrılan sözleşmeli erbaş ve erler; infaz ve koruma memuru, bekçi, orman muhafaza memuru, güvenlik görevlisi, zabıta, itfaiye eri ve şoför olarak atanabilecek.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Denizkurdu-2/2026 Tatbikatı’nın seçkin gözlemci günü faaliyetleri tamamlandı

Denizkurdu-2/2026 Tatbikatı’nın seçkin gözlemci günü faaliyetleri tamamlandı

İsrail’in Lübnan’a düzenlediği saldırılarda can kaybı 3 bin 711’e yükseldi

İsrail’in Lübnan’a düzenlediği saldırılarda can kaybı 3 bin 711’e yükseldi

TSK ile ilgili düzenlemeleri de içeren kanun teklifi TBMM Milli Savunma Komisyonunda kabul edildi

TSK ile ilgili düzenlemeleri de içeren kanun teklifi TBMM Milli Savunma Komisyonunda kabul edildi

Burcu Köksal, Murat Kurum’u ziyaret etti

Burcu Köksal, Murat Kurum’u ziyaret etti

Müslim Sarı: Kurultay yapacağız ama tarih veremiyoruz

Müslim Sarı: Kurultay yapacağız ama tarih veremiyoruz

Erden Timur hakkında tahliye kararı verildi

Erden Timur hakkında tahliye kararı verildi

ABD ordusu, Umman Körfezi’nde İran’a yönelik ablukayı ihlal eden tankeri füzeyle hedef aldı

ABD ordusu, Umman Körfezi’nde İran’a yönelik ablukayı ihlal eden tankeri füzeyle hedef aldı

RTÜK’ten gündüz kuşağı programlarına ve iki diziye ceza

RTÜK’ten gündüz kuşağı programlarına ve iki diziye ceza