ABD Savunma Bakanı: İran’a yönelik hedeflerimiz değişmedi

ABD Savunma Bakanı Pete Hegseth, 28 Şubat’ta İran’a karşı başlatılan askeri operasyonlara ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Hegseth, ABD’nin İran’a yönelik savaş stratejisinin ilk günden bu yana değişmediğini belirterek operasyonların planlanan hedefler doğrultusunda sürdüğünü söyledi.

ABD yönetiminin İran’a yönelik askeri faaliyetlerinin ana hedefinin Tahran’ın askeri kapasitesini zayıflatmak olduğunu dile getiren Hegseth, özellikle füze sistemleri ve savunma sanayisinin hedef alındığını ifade etti.

FÜZE RAMPALARI VE SAVUNMA ALTYAPISI HEDEFTE

Hegseth, operasyonların İran’ın balistik füze rampalarını, savunma sanayi altyapısını ve deniz kuvvetlerine ait unsurları etkisiz hale getirmeyi amaçladığını vurguladı.

ABD’nin aynı zamanda İran’ın nükleer silah elde etmesini engellemeyi stratejik öncelik olarak gördüğünü belirten Hegseth, askeri planlamanın bu hedef doğrultusunda yürütüldüğünü kaydetti.

“ŞİMDİYE KADARKİ EN GÜÇLÜ SALDIRI OLACAK”

ABD Savunma Bakanı, operasyonların her geçen gün yoğunlaştığını belirterek, yakın zamanda daha büyük bir askeri saldırı gerçekleştirileceğini açıkladı.

Hegseth, “Bugün şimdiye kadarki en güçlü saldırımızı gerçekleştireceğiz. Her gün daha büyük operasyonlar yapıyoruz ve sahada avantaj sağlıyoruz.İran’a yukarıdan ölüm ve yıkım yağacak” ifadelerini kullandı.

İRAN’IN ASKERİ KAPASİTESİNE AĞIR DARBE

ABD’li yetkililer, bugüne kadar yapılan saldırılarda İran’ın deniz gücüne önemli zarar verildiğini ve 11 denizaltının imha edildiğini öne sürdü.

Ayrıca İran’ın balistik füze üretim kapasitesinin de operasyonlardan ciddi şekilde etkilendiği belirtilirken, ABD yönetimi saldırıların askeri hedeflere yönelik sürdürüleceğini bildirdi.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)

Diğer Haberler

Güney Kıbrıs basını yazdı: Rum ordusundan silahlanma hamlesi hız kazandı

GKRY basını, Rum Milli Muhafız Ordusu’nun son yıllarda hız kazanan modernizasyon ve silahlanma sürecini manşetlerine taşıdı Analizde, yeni nesil topçu ve roket sistemlerinin bölgedeki askeri dengeyi etkileyebileceği tezi öne sürülüyor.

Haberi Oku
Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş Londra Borsası’nda iklim eylemi için gong çaldı

Sıfır Atık Vakfı Başkanı ve COP31 Yüksek Düzeyli İklim Şampiyonu Samed Ağırbaş, Londra İklim Eylem Haftası kapsamında Londra Borsası’nın açılış gongunu çalarak küresel finans dünyasına iklim değişikliğiyle mücadelede daha somut adımlar atılması çağrısında bulundu.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Güney Kıbrıs basını yazdı: Rum ordusundan silahlanma hamlesi hız kazandı

Güney Kıbrıs basını yazdı: Rum ordusundan silahlanma hamlesi hız kazandı

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile görüştü

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile görüştü

Burhanettin Duran: Yeşil Vatan’a sahip çıkmak, geleceğimize sahip çıkmaktır

Burhanettin Duran: Yeşil Vatan’a sahip çıkmak, geleceğimize sahip çıkmaktır

SON DAKİKA! Cumhurbaşkanı Erdoğan İranlı mevkidaşıyla görüştü

SON DAKİKA! Cumhurbaşkanı Erdoğan İranlı mevkidaşıyla görüştü

İzmir Seferihisar Belediyesi’ne rüşvet operasyonunda yeni gözaltı

İzmir Seferihisar Belediyesi’ne rüşvet operasyonunda yeni gözaltı

Aleyna Kalaycıoğlu ve Alaattin Kadayıfçıoğlu’nun tutukluluğu devam edecek

Aleyna Kalaycıoğlu ve Alaattin Kadayıfçıoğlu’nun tutukluluğu devam edecek

Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş Londra Borsası’nda iklim eylemi için gong çaldı

Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş Londra Borsası’nda iklim eylemi için gong çaldı

İstanbul’da yarından itibaren 6 mahallede su kesintisi yaşanacak

İstanbul’da yarından itibaren 6 mahallede su kesintisi yaşanacak