AB’den nükleer araştırmalara 330 milyon euoluk destek

Avrupa Birliği, nükleer araştırma ve inovasyonu güçlendirmek amacıyla Avrupa Atom Enerjisi Topluluğu (Euratom) Araştırma ve Eğitim Programı’nın 2026-2027 dönemini kapsayan yeni bütçesini kabul etti.

AB Komisyonu tarafından yapılan açıklamada, programın Avrupa’nın enerji bağımsızlığını artırmayı, teknolojik rekabet gücünü güçlendirmeyi ve nükleer alanda bilimsel gelişmeleri hızlandırmayı hedeflediği belirtildi.

Ayrıca programın, Avrupa Birliği’nin 2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefi doğrultusunda temiz enerji teknolojilerinin geliştirilmesine katkı sağlaması bekleniyor.

FÜZYON ENERJİSİNE BÜYÜK YATIRIM

Program kapsamında füzyon enerjisinin laboratuvar çalışmalarından elektrik şebekesine aktarılmasını hızlandırmak için 222 milyon euroluk kaynak ayrıldı. Bu yatırımla ticari olarak uygulanabilir füzyon teknolojilerinin geliştirilmesi ve Avrupa’da güçlü bir tedarik zinciri oluşturulması hedefleniyor.

Bu doğrultuda nükleer füzyon alanında kamu ve özel sektörün birlikte çalışacağı yeni bir ortaklık yapısının kurulacağı da bildirildi.

GÜVENLİ NÜKLEER TEKNOLOJİ VE YENİ REAKTÖRLER

Küçük modüler reaktörler (SMR), gelişmiş reaktör teknolojileri ve yeni nesil nükleer yakıtlar da programın öncelikli araştırma alanları arasında yer alacak.

NÜKLEER ALANDA İNSAN KAYNAĞIDA DESTEKLENECEK

AB Komisyonu, nükleer enerji alanında uzman insan kaynağını artırmayı da programın temel hedeflerinden biri olarak belirledi. Bu kapsamda burslar ve eğitim programları aracılığıyla genç araştırmacıların ve yeni yeteneklerin sektöre kazandırılması planlanıyor.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)

Diğer Haberler

Güney Kıbrıs basını yazdı: Rum ordusundan silahlanma hamlesi hız kazandı

GKRY basını, Rum Milli Muhafız Ordusu’nun son yıllarda hız kazanan modernizasyon ve silahlanma sürecini manşetlerine taşıdı Analizde, yeni nesil topçu ve roket sistemlerinin bölgedeki askeri dengeyi etkileyebileceği tezi öne sürülüyor.

Haberi Oku
Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş Londra Borsası’nda iklim eylemi için gong çaldı

Sıfır Atık Vakfı Başkanı ve COP31 Yüksek Düzeyli İklim Şampiyonu Samed Ağırbaş, Londra İklim Eylem Haftası kapsamında Londra Borsası’nın açılış gongunu çalarak küresel finans dünyasına iklim değişikliğiyle mücadelede daha somut adımlar atılması çağrısında bulundu.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Güney Kıbrıs basını yazdı: Rum ordusundan silahlanma hamlesi hız kazandı

Güney Kıbrıs basını yazdı: Rum ordusundan silahlanma hamlesi hız kazandı

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile görüştü

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile görüştü

Burhanettin Duran: Yeşil Vatan’a sahip çıkmak, geleceğimize sahip çıkmaktır

Burhanettin Duran: Yeşil Vatan’a sahip çıkmak, geleceğimize sahip çıkmaktır

SON DAKİKA! Cumhurbaşkanı Erdoğan İranlı mevkidaşıyla görüştü

SON DAKİKA! Cumhurbaşkanı Erdoğan İranlı mevkidaşıyla görüştü

İzmir Seferihisar Belediyesi’ne rüşvet operasyonunda yeni gözaltı

İzmir Seferihisar Belediyesi’ne rüşvet operasyonunda yeni gözaltı

Aleyna Kalaycıoğlu ve Alaattin Kadayıfçıoğlu’nun tutukluluğu devam edecek

Aleyna Kalaycıoğlu ve Alaattin Kadayıfçıoğlu’nun tutukluluğu devam edecek

Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş Londra Borsası’nda iklim eylemi için gong çaldı

Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş Londra Borsası’nda iklim eylemi için gong çaldı

İstanbul’da yarından itibaren 6 mahallede su kesintisi yaşanacak

İstanbul’da yarından itibaren 6 mahallede su kesintisi yaşanacak