Muş’ta şebeke suyunda bakteri alarmı: Vatandaşlar çeşmelere yöneldi

Muş İl Sağlık Müdürlüğü, kent merkezinde kullanılan belediyeye ait şebeke suyuna yönelik yapılan analizlerde bazı parametrelerin mevzuatta belirlenen sınır değerlerin üzerine çıktığını açıkladı.

Yetkililer, sonuçlar normale dönene kadar şebeke suyunun içme ve yemek yapımında kullanılmaması gerektiğini duyurdu.

Açıklamanın ardından kent merkezinde yaşayan vatandaşlar, içme suyu ihtiyacını karşılamak için merkez ve mahallelerde bulunan çeşmelere yöneldi. Araçlarıyla Mongok Çeşmesi’ne gelen vatandaşlar, bidonlara doldurdukları suları evlerine taşıdı.

UYGUNSUZLUK GİDERİLENE KADAR KULLANILMAMASI UYARISI

Muş İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, son günlerde kamuoyunda ve sosyal medya platformlarında yer alan iddialar üzerine içme suyuna yönelik kapsamlı incelemeler gerçekleştirildiği belirtilerek, “Son günlerde bazı basın yayın organlarında ve sosyal medya mecralarında ilimiz içme suyuna ilişkin gündeme gelen iddialar üzerine Müdürlüğümüz tarafından gerekli inceleme ve değerlendirmeler yapılmıştır. Bu kapsamda Muş merkez içme suyu sisteminin farklı noktalarından alınan numuneler yetkili laboratuvarlara gönderilerek analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda bazı parametrelerin mevzuatta belirtilen sınır değerlerin üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen veriler, içme suyu altyapısından sorumlu kurum olan Muş Belediyesi ile paylaşılmış; gerekli bilgilendirme ve ikazlar yapılmıştır. Uygunsuzluğun kaynağının tespiti ile bakım-onarım ve teknik iyileştirme süreçlerinin belediye tarafından ivedilikle yürütülmesi talep edilmiştir. Müdürlüğümüzce süreç yakından takip edilmekte olup, izleme ve denetim faaliyetleri sürdürülmektedir. İçme suyuna ilişkin uygunsuzluklar giderilinceye kadar vatandaşlarımızın sağlığının korunması amacıyla analiz sonuçları normale dönünceye kadar bu süreçte şebeke suyunun içme, yemek hazırlama ve ağızdan temas gerektiren amaçlarla doğrudan kullanılmaması, zorunlu hallerde ise en az 10 dakika kaynatıldıktan sonra soğutularak kullanılması gerekmektedir. Kaynatılmamış şebeke suyunun diş fırçalama ve benzeri doğrudan ağız teması gerektiren işlemlerde kullanılmaması önemle tavsiye edilmektedir” denildi.

VATANDAŞLAR SOLUĞU ÇEŞMELERDE ALDI

Çeşmeden su almaya gelen Abdulaziz Yalçın, yetkililerden yeni ve olumlu bir açıklama gelene kadar su ihtiyaçlarını bu şekilde karşılayacaklarını ifade ederek, “Şu anda mağdur durumdayız. Mongok Çeşmesi’nden su almaya geldik. İl Sağlık Müdürlüğü’nün yaptığı açıklamaya göre şebeke suyunda yüksek bakteri tespit edildi. Bu nedenle şebeke suyunu tüketemiyoruz. Mecburen şebeke suyuyla abdest alıyoruz. İnşallah namazımız kabul olur. Sağlık Müdürlüğü ‘Su temizdir, tüketebilirsiniz’ şeklinde yeni bir açıklama yapana kadar bu sudan bidonlarla alıp evlerimize taşıyacağız. Belediye Başkanlığından şu ana kadar herhangi bir açıklama yapılmadı. Bizler de Sağlık Müdürlüğü’nün uyarılarını dikkate alarak hareket ediyoruz” dedi.

ŞEBEKE SUYUNDAN KÖTÜ KOKU GELİYOR

Evlerde ve iş yerlerinde şebeke suyundan gelen kötü koku üzerine durumu yetkililere bildirdiklerini söyleyen Burhan Sayılgan, “Evlerimizde ve iş yerlerimizde şebeke suyundan kötü koku aldık. Bu sorunun giderilmesi için durumu yetkililere bildirdik. Yapılan incelemeler sonucunda Sağlık Bakanlığı ve Muş İl Sağlık Müdürlüğü’nden gelen raporlar, suda bakteri tespit edildiğini ortaya koydu. Ayrıca ikinci bir analiz için numunelerin Ankara’ya gönderildiği ve sonuçların beklendiği belirtildi. Şu anda evlerimizde ve iş yerlerimizde arıtma cihazları kullanıyoruz. Çünkü arıtma olmadan bu suyla başa çıkmak mümkün değil. Suyun tehlikeli olduğunu düşünüyoruz; içindeki virüsün ne olduğu ve kaynağının nereden geldiği bilinmediği için endişe yaşıyoruz. Kimseyi bu konuda suçlamıyoruz ancak yetkililerden bir an önce çözüm üretilmesini bekliyoruz. Halkımız mağdurdur durumda” diye konuştu.

Diğer Haberler

CHP’den istifa eden Hakan Bilecen için AK Parti iddiası

Dün CHP’den istifa ettiğini açıklayan Kilis Belediye Başkanı Hakan Bilecen’in AK Parti’ye katılacağına yönelik iddialar gündeme bomba gibi düştü.

Haberi Oku
Enflasyon verileri açıklandı: Memur-Sen seyyanen zam talep etti

Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, mayıs ayı enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından yaptığı değerlendirmede, kamu görevlileri ve emeklilerin maaşlarının enflasyon karşısında eridiğini belirterek seyyanen zam talebini yineledi.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

CHP’den istifa eden Hakan Bilecen için AK Parti iddiası

CHP’den istifa eden Hakan Bilecen için AK Parti iddiası

Enflasyon verileri açıklandı: Memur-Sen seyyanen zam talep etti

Enflasyon verileri açıklandı: Memur-Sen seyyanen zam talep etti

Akın Gürlek duyurdu: Adalet Hizmetlerinin Etkinliği Daire Başkanlığı kuruldu

Akın Gürlek duyurdu: Adalet Hizmetlerinin Etkinliği Daire Başkanlığı kuruldu

İsrail’in Lübnan’a saldırılarında can kaybı artıyor

İsrail’in Lübnan’a saldırılarında can kaybı artıyor

Körfez’de tansiyon yükseliyor: Masada müzakere, sahada saldırı

Körfez’de tansiyon yükseliyor: Masada müzakere, sahada saldırı

ABD’den Ebola uyarısı: Tarihin en ölümcül seviyesine ulaşabilir

ABD’den Ebola uyarısı: Tarihin en ölümcül seviyesine ulaşabilir

CHP’den köpekler için kanun teklifi: Cezalar artırılsın, sokaklara geri salınsın

CHP’den köpekler için kanun teklifi: Cezalar artırılsın, sokaklara geri salınsın

Ömer Çelik’ten ‘Kürt kadın’ fıkrasına tepki: Aşağılayıcı söylemi kınıyoruz

Ömer Çelik’ten ‘Kürt kadın’ fıkrasına tepki: Aşağılayıcı söylemi kınıyoruz