İran’dan İngiltere’nin ABD kararına tepki: Kendimizi savunacağız

İngiltere, ABD’nin Hürmüz Boğazı’nı hedef alan İran bağlantılı unsurlara yönelik saldırılar başlatmak amacıyla kendi üslerini kullanmasına onay verdi.

Bugün gerçekleştirilen bir toplantının ardından bakanlar, ABD’nin İngiltere’ye ait üsleri kullanma kapsamının genişletilerek Hürmüz Boğazı’ndaki gemilerin korunmasını da içerecek şekilde artırılmasını kabul etti.

İNGİLTERE ÇATIŞMAYA DOĞRUDAN KATILMAYACAK

İngiltere’nin saldırılara doğrudan katılmayacağı belirtilirken, İngiltere Başbakanlık Ofisi, “İngiltere’nin çatışmaya yaklaşımının temel ilkelerinin değişmediğini” ifade etti.

İngiltere Başbakanlık Ofisi’nden bir yetkili, bakanların bugün üslerin “ABD’nin savunma amaçlı operasyonları” doğrultusunda kullanılabileceği ve bu kapsamda “Hürmüz Boğazı’nda gemilere saldırmak için kullanılan kabiliyetlerin hedef alınabileceği” yönünde mutabakata vardığını açıkladı.

Yetkili ayrıca, bakanların acil bir şekilde gerilimin düşürülmesi ve savaşın hızlı bir şekilde sona erdirilmesi gerektiğini vurguladığını da ifade etti.

ARAKÇİ: İRAN, KENDİNİ SAVUNMA HAKKINI KULLANACAKTIR

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, İngiltere’nin ABD’nin İran’a yönelik saldırılar için üslerini kullanmasına izin vermesine sert tepki gösterdi.

Arakçi, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şöyle dedi:

“İngiliz halkının büyük bir kısmı, İsrail ve ABD’nin İran’a karşı yürüttüğü bu savaşın parçası olmak istemiyor. Kendi halkını görmezden gelen İngiltere Başbakanı Keir Starmer, İngiltere üslerinin İran’a yönelik saldırılarda kullanılmasına izin vererek İngiliz halkının güvenliğini riske atıyor. İran kendini savunma hakkını kullanacaktır”

İngiltere Başbakanlık Ofisi daha önce de ABD güçlerinin, İngiliz çıkarlarını ya da İngiliz vatandaşlarının hayatını riske atabilecek İran füze saldırılarını önlemeye yönelik operasyonlar için İngiliz üslerini kullanmasına izin vermişti.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)

Diğer Haberler

ABD’de Tesla Otopilot, 76 yaşındaki kadının ölümüne neden oldu

ABD basınından The New York Times, Teksas’ta Tesla Model 3’ün Otopilot kontrolünde yaptığı kazaya ilişkin dikkat çeken bir haber yayımladı.

Haberi Oku
Sednaya Hapishanesi’nin eski albayı Rahhal, gözaltına alındı

Suriye Emniyet Güçleri, eski rejim döneminde Sednaya Hapishanesi’nde görev yaptığı ve tutuklulara yönelik ağır ihlallerle ilişkilendirildiği belirtilen eski albay Heysem Rahhal’in Halep’te düzenlenen operasyonla gözaltına alındığını açıkladı.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Haymana Belediye Başkanı CHP’den istifa etti

Haymana Belediye Başkanı CHP’den istifa etti

Mattia Ahmet Minguzzi’nin ailesine tehdit mesajları gönderen sanığa 7 yıl 20 gün hapis cezası

Mattia Ahmet Minguzzi’nin ailesine tehdit mesajları gönderen sanığa 7 yıl 20 gün hapis cezası

Nihan Urel anlattı: Donald Trump’ı neler bekliyor

Nihan Urel anlattı: Donald Trump’ı neler bekliyor

LGBT eyleminde aileyi dayatma ilan ettiler

LGBT eyleminde aileyi dayatma ilan ettiler

Binali Yıldırım: Orta Koridor Türk dünyasının omurgasıdır

Binali Yıldırım: Orta Koridor Türk dünyasının omurgasıdır

ABD’de Tesla Otopilot, 76 yaşındaki kadının ölümüne neden oldu

ABD’de Tesla Otopilot, 76 yaşındaki kadının ölümüne neden oldu

Kubilay Kaan Kundakçı cinayeti davası: Alaattin Kadayıfçıoğlu hakim karşısına çıktı

Kubilay Kaan Kundakçı cinayeti davası: Alaattin Kadayıfçıoğlu hakim karşısına çıktı

Sednaya Hapishanesi’nin eski albayı Rahhal, gözaltına alındı

Sednaya Hapishanesi’nin eski albayı Rahhal, gözaltına alındı