İran: En az 6 ay boyunca yoğun bir savaş sürdürebiliriz

Orta Doğu’da gerilim devam ediyor…

28 Şubat’ta başlayan ABD-İsrail İran arasında çıkan savaş sürüyor.

Karşılıklı açıklamalar ardı ardına gelirken bu kez de İran Devrim Muhafızları Ordusu Sözcüsü Ali Muhammed Naini bir açıklamada bulundu.

“EN AZ 6 AY BOYUNCA SAVAŞI SÜRDÜREBİLİRİZ”

ABD Başkanı Donald Trump’ın İran’ın askeri kapasitesine büyük darbe vurulduğu yönündeki açıklamaları gündemdeki tazeliğini korurken, İran Devrim Muhafızları Ordusu’ndan (DMO) dikkat çeken bir çıkış geldi.

Fars Haber Ajansı’nda yer alan habere göre; DMO Sözcüsü Ali Muhammed Naini ülkesinin savunma kapasitesini büyük ölçüde koruduğunu belirterek, “İran Silahlı Kuvvetleri, mevcut tempoyla en az 6 ay boyunca yoğun bir savaşı sürdürebilecek kapasitededir” dedi.

DMO ayrıca Amerikan ve İsrail üsleri ve onlarla bağlantılı 200’den fazla noktaya saldırı düzenlendiğini duyurdu.

“44 GEMİLERİNİ YOK ETTİK”

ABD Başkanı Donald Trump, günün erken saatlerinde gazetecilere yaptığı açıklamalarda İran’a büyük bir darbe indirdiklerini savunarak, şu ifadelerde bulunmuştu:

Bir haftada herkesin mümkün olduğunu düşündüğünden daha fazlasını başardık. Donanmalarını, 44 gemilerini yok ettik. Hava kuvvetlerini, her bir uçağı yok ettik. Füzelerinin çoğunu yok ettik. Görüyorsunuz, artık pek füze gelmiyor. Füzeleri ürettikleri üretim alanlarını da çok sert bir şekilde vurduk. İnsansız hava aracı kapasiteleri epey düştü. Ve onları canlarını en çok yakan yerden vurduk; her türlü liderlik kademesi de dahil olmak üzere her şeylerini yok ettik. Ne kadar sürerse sürsün, ama orduları neredeyse yok olmuş durumda.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)

Diğer Haberler

Gazze’de engelli kalan Filistinli, çadırda hayata tutunmaya çalışıyor

İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları binlerce Filistinli insanı hayattan kopardı. Binlercesinin de kalıcı engellerle yaşam mücadelesi vermesine neden oldu.

Haberi Oku
Bahçede 200 yıl boyunca saksı olarak kullanıldı, 1700 yıllık tarihi eser çıktı

İngiltere’deki ünlü Blenheim Sarayı’nın bahçesinde iki yüzyıl boyunca çiçeklik olarak kullanılan mermer bir nesne, aslında 1700 yıllık Roma döneminden kalma bir lahit çıktı. Bu tarihi hazine, uzmanların tesadüfen fark etmesiyle gün yüzüne çıktı.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Gazze’de engelli kalan Filistinli, çadırda hayata tutunmaya çalışıyor

Gazze’de engelli kalan Filistinli, çadırda hayata tutunmaya çalışıyor

Vahap Canbay: Adaletin yerini bulmasını temenni ediyorum

Vahap Canbay: Adaletin yerini bulmasını temenni ediyorum

Bahçede 200 yıl boyunca saksı olarak kullanıldı, 1700 yıllık tarihi eser çıktı

Bahçede 200 yıl boyunca saksı olarak kullanıldı, 1700 yıllık tarihi eser çıktı

Termometreler alarm verdi: Avrupa ülkesinde alkol yasaklandı

Termometreler alarm verdi: Avrupa ülkesinde alkol yasaklandı

Kuşadası’nda yaban domuzları çamur banyosunda

Kuşadası’nda yaban domuzları çamur banyosunda

Danimarka’da çocuklara doğada hayatta kalma ve avcılık eğitimi veriliyor

Danimarka’da çocuklara doğada hayatta kalma ve avcılık eğitimi veriliyor

Küba’da ekonomik kriz hayatı felç etti: İnsanlar protesto için sokaklarda toplandı

Küba’da ekonomik kriz hayatı felç etti: İnsanlar protesto için sokaklarda toplandı

Adalar Belediyesi operasyonunda 42 şüpheli adliyeye sevk edildi

Adalar Belediyesi operasyonunda 42 şüpheli adliyeye sevk edildi