İngiltere, ABD’ye İran saldırısı için üslerini açtı

İngiltere Başbakanı Keir Starmer, ABD merkezli X şirketinin sosyal medya platformundaki hesabından paylaştığı video mesajda, Orta Doğu’daki duruma ilişkin konuştu.

“İRAN TEHDİDİNE KARŞI VATANDAŞLARIMIZI KORUYACAĞIZ”

Starmer, İran’ın saldırıda bulunduğu ülkelerde yaklaşık 200 bin İngiliz vatandaşı olduğunu belirterek, bu kişileri desteklemek için ellerinden geleni yapacaklarını kaydetti.

Bölge genelinde konuşlanmış İngiliz Silahlı Kuvvetlerinin de İran’ın eylemleri nedeniyle risk altında olduğuna işaret eden Starmer, İran’ın tutumunun giderek daha pervasız hale geldiği değerlendirmesinde bulundu.

İngiltere’nin İran’a yönelik saldırılara katılmayacağına dair kararının “bilinçli karar” olduğunu belirten Starmer, bunun en önemli nedeninin, bölge ve dünya için en iyi yolun müzakere yoluyla çözüm olduğuna dair inançları olduğunu ifade etti.

Starmer, bu çözümde, İran’ın, nükleer silah geliştirme hedefinden vazgeçmeyi kabul etmesi şartı olduğunu, ancak İran’ın yine de İngiliz çıkarlarına zarar verdiğini, İngiliz halkını ve bölgedeki müttefiklerini büyük riske soktuğunu söyledi.

“ABD’NİN TALEBİNİ KABUL ETTİK”

Başbakan Starmer, İngiltere’nin Körfez’deki ortaklarının, İngiliz vatandaşlarının savunması için daha fazla çaba göstermelerini istediğini ve kendisinin görevinin de bu vatandaşların hayatını korumak olduğunu aktararak, şunları kaydetti:

“İngiliz jetleri, İran’ın saldırılarını başarıyla engelleyen koordineli savunma operasyonlarının parçası olarak havada görev yapmaktadır. Ancak, bu tehdidi durdurmanın tek yolu, füzeleri kaynağında, yani depolama tesislerinde veya füzeleri ateşlemek için kullanılan fırlatma rampalarında imha etmektir. ABD, bu özel ve sınırlı savunma amaçlı kullanım için İngiliz üslerini kullanma izni talep etmiştir. İran’ın bölgeye füze saldırısı düzenleyerek masum sivilleri öldürmesini, İngiliz vatandaşlarının hayatını tehlikeye atmasını ve olayla ilgisi olmayan ülkeleri vurmasını önlemek için bu talebi kabul etme kararı aldık.”

Starmer, bu kararı almalarının nedeninin, İngiltere’nin uzun süredir dost ve müttefiki olan ülkelerin kolektif savunması ve İngiliz vatandaşlarının hayatlarının korunması olduğunu bildirdi.

“İRAN’A YÖNELİK SALDIRI EYLEMLERİNE KATILMAYACAĞIZ”

Bu kararın, uluslararası hukuka uygun olduğunu savunan Starmer, İran’a yönelik saldırılara dahil olmadıklarının, ancak bölgedeki savunma eylemlerine devam edeceklerinin altını çizdi. Starmer, “Ayrıca, Körfez’deki ortaklarımızın kendilerine saldıran İran insansız hava araçlarını düşürmelerine yardımcı olmak için Ukrayna’dan uzmanları kendi uzmanlarımızla bir araya getireceğiz.” dedi.

Starmer, Irak’ta yapılan hataları anımsadıklarını dile getirerek, “Biz buradan dersi aldık. İran’a yönelik ilk saldırılara katılmadık ve şimdi de saldırı eylemlerine katılmayacağız, ancak İran, yakıp yıkma stratejisi izliyor. Bu nedenle, bölgedeki müttefiklerimizin ve halkımızın toplu öz savunmasını destekliyoruz.” diye konuştu.

İngiliz basınına göre, İngiltere, ABD’ye, Hint Okyanusu’ndaki Diego Garcia Üssü ile Fairford’daki İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAF) Üssü’nün kullanımına izin verdi.

ABD-İSRAİL SALDIRILARI VE İRAN’IN MİSİLLEMELERİ

İsrail ve ABD, Tahran ile Washington yönetimleri arasında müzakereler sürerken 28 Şubat’ta İran’a askeri saldırı başlattı.

İran da İsrail’in yanı sıra ABD üslerinin bulunduğu Katar, Birleşik Arap Emirlikleri ve Bahreyn başta olmak üzere bazı bölge ülkelerinde belirlediği hedeflere saldırılarla karşılık verdi.

ABD-İsrail saldırılarında, İran lideri Ali Hamaney’in yanı sıra çok sayıda üst düzey yetkili öldü.

İran Kızılayı, ülkeye yönelik bombardımanlarda 201 kişinin hayatını kaybettiğini, 747 kişinin yaralandığını duyurdu.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)

Diğer Haberler

ABD Başkan Yardımcısı Vance: Teknik görüşmeler haftalar sürecek

İran ile ABD arasında İsviçre’de gerçekleştirilen müzakereler sona ererken ABD adına müzakereleri yürüten Başkan Yardımcısı JD Vance, teknik görüşmelerin haftalar süreceğini söyledi.

Haberi Oku
Avrupa’da sıcak hava dalgası etkisini sürdürürken birçok ülke alarma geçti

Avrupa’nın birçok ülkesinde sıcak hava dalgası etkisini sürdürürken, hava sıcaklıklarının 30 derecenin üzerinde seyretmesi günlük hayatı olumsuz etkiledi. Birçok Avrupa ülkesi, yüksek sıcaklıklara karşı önlem almaya başladı.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Ümit Özdağ’dan alınan tazminat parasıyla Suriye’de yetim sofrası kuruldu

Ümit Özdağ’dan alınan tazminat parasıyla Suriye’de yetim sofrası kuruldu

Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti Ankara Teşkilat Buluşması’nda

Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti Ankara Teşkilat Buluşması’nda

Karadeniz’de 4 büyüklüğünde deprem meydana geldi

Karadeniz’de 4 büyüklüğünde deprem meydana geldi

CHP’li Tuzla Belediye Başkanı’ndan İBB’ye tepki: 30 bin kişinin sokağa atılması demek

CHP’li Tuzla Belediye Başkanı’ndan İBB’ye tepki: 30 bin kişinin sokağa atılması demek

ABD Başkan Yardımcısı Vance: Teknik görüşmeler haftalar sürecek

ABD Başkan Yardımcısı Vance: Teknik görüşmeler haftalar sürecek

Avrupa’da sıcak hava dalgası etkisini sürdürürken birçok ülke alarma geçti

Avrupa’da sıcak hava dalgası etkisini sürdürürken birçok ülke alarma geçti

Murat Kurum, Londra’da düzenlenen İklim İnovasyon Forumu’nda konuştu

Murat Kurum, Londra’da düzenlenen İklim İnovasyon Forumu’nda konuştu

Sıfır Atık Vakfı ile İTÜ işbirliğinde kurulan Sıfır Atık Enstitüsü yüksek lisans başvurularına başladı

Sıfır Atık Vakfı ile İTÜ işbirliğinde kurulan Sıfır Atık Enstitüsü yüksek lisans başvurularına başladı