Fransa’da bir gemide norovirüs şüphesiyle bin 700 kişi karantinaya alındı

Dünya son dönemde yeni salgın riskleri ile karşı karşıya…

Hantavirüs nedeniyle yaşanan gerilim Dünya Sağlık Örgütü’nü harekete geçirirken son olarak norovirüs salgını patlak verdi. 

Fransa’nın Bordeaux kentinde limana yanaşan bir kruvaziyer gemisinde norovirüs şüphesiyle bağlantılı gastroenterit vakalarının görülmesi üzerine geniş çaplı karantina uygulaması başlatıldı.

BİN 700 YOLCU KARANTİNA ALTINA ALINDI

Gemide bir yolcunun hayatını kaybetmesi ve onlarca kişide semptom tespit edilmesi sonrası bin 700’ü aşkın yolcu ve mürettebatın gemiden çıkışına izin verilmedi.

AFP’den aktarılan bilgilere göre, Ambassador Cruise Line şirketine ait gemide çoğunluğu İngiliz ve İrlandalı bin 233 yolcu ile 514 mürettebat bulunuyor.

BİR KİŞİ YAŞAMINI YİTİRDİ

Açıklamada, 90 yaşındaki bir yolcunun yaşamını yitirdiği belirtilirken, yaklaşık 50 kişide şiddetli mide-bağırsak enfeksiyonu belirtileri tespit edildiği ifade edildi.

Sağlık ekipleri, vakaların norovirüs kaynaklı olup olmadığını netleştirmek için gemide detaylı incelemeler yürütüyor.

KAPALI ALANLARDA YAYILMA RİSKİ DAHA YÜKSEK

Sağlık uzmanları, kruvaziyer gibi kapalı ve kalabalık ortamlarda virüsün çok kısa sürede geniş kitlelere bulaşabildiğini vurguluyor.

Bu nedenle gemide ortaya çıkan vakalar, olası salgın riskine karşı dikkatle takip ediliyor.

ÜLKEDE 5 KİŞİ HANTAVİRÜS NEDENİYLE KARANTİNA ALTINDA

Fransa’da MV Hondius gemisinden tahliye edilen 5 kişi ile hantavirüslü bir yolcuyla aynı uçakta seyahat eden 8 kişinin karantinada tutulduğu bildirildi.

Fransa Başbakanı Sebastien Lecornu, ABD merkezli X şirketinin sosyal medya hesabından hantavirüs ile ilgili ülkedeki son duruma ilişkin açıklama yaptı.

Dün MV Hondius gemisinden tahliye edilen 5 kişinin Paris’teki Bichat Hastanesi’nde sıkı bir karantina altında tutulduğunu belirten Lecornu, bu kişilerden birinin testinin pozitif çıktığını, kalan 4 kişide ise henüz bir semptom gözlemlenmediğini duyurdu.


Kaynak: Ensonhaber Haber Merkezi

Diğer Haberler

Tam savaş bitti derken, ABD ordusu İran’a saldırı başlattı

CENTCOM tarafından yapılan açıklamaya göre ABD’ye ait savaş uçakları, İran’ın füze ve insansız hava aracı (İHA) depolama alanları ile kıyı radar tesislerini vurdu.

Haberi Oku
ABD Başkanı Trump: İran’ın sınırlı ölçüde askeri kapasitesi kaldı

ABD Başkanı Donald Trump, İran’ın Hürmüz Boğazı’ndan geçen bir tankeri dronla vurduğunu kaydederek, “Bazı (askeri) yetenekleri var ama çok fazla değil. Kazanıyor değiller ancak hala ateş edebiliyorlar.” dedi.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Ankara’da terör örgütlerine darbe: 225 şüpheliden 178’i tutuklandı

Ankara’da terör örgütlerine darbe: 225 şüpheliden 178’i tutuklandı

Türkiye-Suudi Arabistan yenilenebilir enerji anlaşması Resmi Gazete’de

Türkiye-Suudi Arabistan yenilenebilir enerji anlaşması Resmi Gazete’de

Tam savaş bitti derken, ABD ordusu İran’a saldırı başlattı

Tam savaş bitti derken, ABD ordusu İran’a saldırı başlattı

Ankara’da NATO Zirvesi için trafik düzenlemeleri duyuruldu

Ankara’da NATO Zirvesi için trafik düzenlemeleri duyuruldu

Gazeteci İsmail Saymaz’dan, Ramazan orucu için “perhiz” nitelemesi

Gazeteci İsmail Saymaz’dan, Ramazan orucu için “perhiz” nitelemesi

ABD Başkanı Trump: İran’ın sınırlı ölçüde askeri kapasitesi kaldı

ABD Başkanı Trump: İran’ın sınırlı ölçüde askeri kapasitesi kaldı

Venezuela’daki çifte depremde can kaybı 920’ye yükseldi

Venezuela’daki çifte depremde can kaybı 920’ye yükseldi

Su faturaları tarihe karışabilir: Evler artık kendi suyunu üretecek

Su faturaları tarihe karışabilir: Evler artık kendi suyunu üretecek