Savaşın başından bu yana Hürmüz Boğazı’ndan Türk sahipli 11 gemi güvenle geçti

ABD-İran savaşının yol açtığı Hürmüz Boğazı krizinde Türk gemilerinin güvenli geçişi konusunda önemli bir gelişme yaşandı.

Şubat’ta başlayan ABD-İsrail-İran savaşının ilk günlerinden itibaren İran, Hürmüz Boğazı’ndaki deniz trafiğini büyük ölçüde kısıtlamış, birçok geminin geçişini engellemiş ve bölgede ciddi bir lojistik tıkanıklık oluşmuştu.

TÜRK SAHİPLİ GEMİLER İÇİN DİPLOMASİ YÜRÜTÜLDÜ

Bu süreçte Körfez’de mahsur kalan Türk sahipli gemiler için Türkiye’nin diplomatik girişimleri yoğun şekilde devam etti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ile ilgili sosyal medya hesabından paylaşımda bulundu.

11 GEMİ GÜVENLE GEÇTİ

Bakan Uraloğlu, ABD-İran savaşının başından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldığını belirtti.

Uraloğlu, 7 geminin ise bekleyişinin devam ettiğini bildirdi.

“BÖLGEDEKİ GEMİLERLE SÜREKLİ TEMAS HALİNDEYİZ”

Bakan Uraloğlu’nun paylaşımında şu ifadeler yer aldı:

“Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz.

Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı.

“GÜVENLİK İÇİN TÜM TEDBİRLER ALINIYOR”

Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor.

Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz.”


Kaynak: Ensonhaber Haber Merkezi

Diğer Haberler

Murat Kurum, Chatham House’da konuştu: COP31 önceliklerini anlattı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum, Chatham House’da konuştu. “Parçalanmış Bir Jeopolitik Ortamda COP’un Gerekliliğini Ortaya Koymak” oturumunda konuşan Kurum, Türkiye’nin COP31’deki eylem gündemiyle ilgili bilgiler verdi.

Haberi Oku
MİT Başkanı İbrahim Kalın, Saddem Hafter ile Libya’da görüştü

Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) Başkanı İbrahim Kalın, Libya Ulusal Ordusu Genel Komutan Yardımcısı Orgeneral Saddam Hafter ile Libya’nın Bingazi kentinde bir araya geldi.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Avrupa Birliği’nden Taliban’a 24 saatlik vize

Avrupa Birliği’nden Taliban’a 24 saatlik vize

Murat Kurum, Chatham House’da konuştu: COP31 önceliklerini anlattı

Murat Kurum, Chatham House’da konuştu: COP31 önceliklerini anlattı

Eyfel Kulesi’nin yanındaki süs havuzunda yüzme keyfi

Eyfel Kulesi’nin yanındaki süs havuzunda yüzme keyfi

Sıfır kira, hazır iş: Nüfusu azalan kasaba taşınana ücretsiz ev veriyor

Sıfır kira, hazır iş: Nüfusu azalan kasaba taşınana ücretsiz ev veriyor

Dondurma satarak ailesine yardım ediyordu, şimdi bir dev şirketi yönetiyor

Dondurma satarak ailesine yardım ediyordu, şimdi bir dev şirketi yönetiyor

Avrupa’nın NATO içinde geleceği yeniden tanımlanıyor

Avrupa’nın NATO içinde geleceği yeniden tanımlanıyor

İran: ABD ile çalışma grupları kurulacak

İran: ABD ile çalışma grupları kurulacak

MİT Başkanı İbrahim Kalın, Saddem Hafter ile Libya’da görüştü

MİT Başkanı İbrahim Kalın, Saddem Hafter ile Libya’da görüştü