ABD, Grönland’da yeni üsler açmak için gizli görüşmeler yürütüyor

ABD’nin Grönland ısrarı sürüyor…

Washington yönetiminin, adanın güneyinde üç yeni askeri üs açmayı planladığı belirtiliyor.

GİZLİ GÖRÜŞMELER YÜRÜTÜLÜYOR

Bu hamle, Başkan Donald Trump’ın daha önce Grönland ile ilgili yaptığı açıklamaların ardından bölgede oluşan diplomatik gerilimi yönetme çabası olarak değerlendiriliyor.

Beyaz Saray, Danimarka ve Grönland ile üst düzey temasların sürdüğünü doğrularken görüşmelerin gidişatından memnuniyet duyulduğu ifade ediliyor.

DENİZ TRAFİĞİ KONTROL EDİLECEK

Yeni kurulması planlanan üslerin, Rusya ve Çin’in Kuzey Atlantik’teki faaliyetlerini izlemeye odaklanacağı kaydediliyor.

Stratejik açıdan “GIUK Geçidi” olarak adlandırılan bölgede yer alacak bu tesislerin, özellikle deniz trafiği gözetiminde kritik rol oynaması bekleniyor.

Müzakerelerde öne çıkan noktalardan biri, yeni üslerin resmi olarak ABD egemenlik alanı statüsünde değerlendirilmesi önerisidir.

İlk aşamada, eski bir askeri havaalanına ev sahipliği yapan Narsarsuaq bölgesinin üs için en güçlü aday olduğu bildiriliyor.

Uzmanlar, maliyetleri düşürmek amacıyla mevcut liman ve havaalanı altyapısına sahip bölgelerin tercih edileceğini öngörüyor.

DİPLOMATİK SÜREÇ PROFESYONELCE YÜRÜTÜLÜYOR

Trump’ın geçmişteki sert söylemlerine rağmen, mevcut görüşmelerin Washington’da oluşturulan küçük bir çalışma grubu tarafından sessizce ve profesyonelce yürütüldüğü vurgulanıyor.

Sürecin başında Dışişleri Bakanlığından Michael Needham’ın bulunduğu ve Danimarkalı mevkidaşlarıyla ocak ayından bu yana en az beş kez bir araya geldiği ifade ediliyor.

Danimarka Dışişleri Bakanlığı, ABD ile devam eden bir diplomatik kanalları olduğunu doğrularken ayrıntı vermekten kaçınıyor.

Kopenhag yönetiminin, kendi kırmızı çizgilerini koruyarak ABD’nin askeri genişleme taleplerine sıcak baktığı belirtiliyor.

BÖLGEDEKİ MEVCUT DURUM

Soğuk Savaş döneminde Grönland’da 17 askeri tesisi bulunan ABD’nin şu anda adada sadece Pituffik Uzay Üssü yer alıyor.

Kuzeybatıda bulunan bu tesis füze uyarı sistemleri üzerine çalışırken, planlanan yeni üslerin deniz savunma kapasitesini artıracağı ifade ediliyor.

Görüşmelerde henüz nihai bir anlaşmaya varılmadığı ve üs sayısının müzakerelerin sonucuna göre değişebileceği kaydediliyor.

Kaynak: Ensonhaber Haber Merkezi

Diğer Haberler

Tam savaş bitti derken, ABD ordusu İran’a saldırı başlattı

CENTCOM tarafından yapılan açıklamaya göre ABD’ye ait savaş uçakları, İran’ın füze ve insansız hava aracı (İHA) depolama alanları ile kıyı radar tesislerini vurdu.

Haberi Oku
ABD Başkanı Trump: İran’ın sınırlı ölçüde askeri kapasitesi kaldı

ABD Başkanı Donald Trump, İran’ın Hürmüz Boğazı’ndan geçen bir tankeri dronla vurduğunu kaydederek, “Bazı (askeri) yetenekleri var ama çok fazla değil. Kazanıyor değiller ancak hala ateş edebiliyorlar.” dedi.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Ankara’da terör örgütlerine darbe: 225 şüpheliden 178’i tutuklandı

Ankara’da terör örgütlerine darbe: 225 şüpheliden 178’i tutuklandı

Türkiye-Suudi Arabistan yenilenebilir enerji anlaşması Resmi Gazete’de

Türkiye-Suudi Arabistan yenilenebilir enerji anlaşması Resmi Gazete’de

Tam savaş bitti derken, ABD ordusu İran’a saldırı başlattı

Tam savaş bitti derken, ABD ordusu İran’a saldırı başlattı

Ankara’da NATO Zirvesi için trafik düzenlemeleri duyuruldu

Ankara’da NATO Zirvesi için trafik düzenlemeleri duyuruldu

Gazeteci İsmail Saymaz’dan, Ramazan orucu için “perhiz” nitelemesi

Gazeteci İsmail Saymaz’dan, Ramazan orucu için “perhiz” nitelemesi

ABD Başkanı Trump: İran’ın sınırlı ölçüde askeri kapasitesi kaldı

ABD Başkanı Trump: İran’ın sınırlı ölçüde askeri kapasitesi kaldı

Venezuela’daki çifte depremde can kaybı 920’ye yükseldi

Venezuela’daki çifte depremde can kaybı 920’ye yükseldi

Su faturaları tarihe karışabilir: Evler artık kendi suyunu üretecek

Su faturaları tarihe karışabilir: Evler artık kendi suyunu üretecek