Birleşik Arap Emirlikleri, OAPEC üyeliğinden de ayrıldı

Körfez’de ekonomik çatlak…

Petroldeki arz daralması İran’a yapılan saldırıyla birlikte tarihin en derin düzeylerine ulaştı.

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü’nün (OPEC) en büyük üçüncü petrol ihracatçısı konumunda olan Birleşik Arap Emirlikleri’nin örgütten ayrılma kararı Körfez’deki ekonomik çatlağı iyice gün yüzüne çıkardı.

PİYASALARI SARSAN GELİŞME

Birleşik Arap Emirlikleri, 1 Mayıs itibarıyla OPEC ve OPEC+ üyeliğinden çekileceğini duyurdu.

BAE’nin üretim politikalarının sorumluluk ve piyasa istikrarı ilkeleri doğrultusunda şekilleneceğinin belirtildiği açıklamada, küresel arz ve talep dengesinin dikkate alınmaya devam edileceği bildirildi.

OAPEC ÜYELİĞİNDEN DE AYRILDILAR

Süreç bu şekilde devam ederken Petrol İhraç Eden Arap Ülkeleri Örgütü’nden (OAPEC), BAE’nin üyelikten ayrılmasına ilişkin yazılı bir açıklama yaptı.

Açıklamada, “OAPEC Genel Sekreterliği, BAE Enerji ve Altyapı Bakanı Süheyl el-Mezrui’nin örgütün Bakanlar Konseyi dönem başkanı Libya Petrol ve Gaz Bakanı Halife Receb Abdussadık’a gönderdiği ve BAE’nin örgüt üyeliğinden çekilme kararını içeren yazı hakkında bilgilendirildi. Söz konusu karar 1 Mayıs 2026 itibarıyla yürürlüğe girdi.” ifadesi kullanıldı.

Genel Sekreterlik, ayrıca BAE’nin üyeliği süresince üstlendiği rolü ve petrol ile enerji sektöründe Arap ülkeleri arasındaki ortak çalışmalara sağladığı katkıları takdir etti.

Üye ülkeler arasında iş birliği ve bütünleşmeyi güçlendirmeye yönelik çabaların sürdürüleceğini vurgulayan Genel Sekreterlik, bu doğrultuda stratejik program ve girişimlerin uygulanarak ortak çıkarların destekleneceğini teyit etti.


Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)

  • Diğer Haberler

    İran’ın hedef aldığı ABD üsleri taşınabilir

    İran Savaşı’nda Orta Doğu’daki Amerikan üslerinde oluşan hasarla ilgili hala net açıklamalar gelmedi. Ancak hasarın büyük olduğu yönünde haberler var. Bazı askeri tesislerin İsrail’e taşınabileceği iddia ediliyor.

    Haberi Oku
    İran’dan Körfez ülkelerine Hürmüz uyarısı

    İran, Umman açıklarında bir geminin hedef alınmasının ardından Hürmüz Boğazı’ndaki deniz trafiğini kontrol etme hakkını yeniden vurguladı ve Körfez ülkelerini ABD’nin yanında yer almamaları konusunda uyardı.

    Haberi Oku

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Gözden Kaçanlar

    Niğde’de havai fişek fabrikasında patlama

    Niğde’de havai fişek fabrikasında patlama

    Mansur Yavaş, Mamak Metrosu’nda incelemelerde bulundu

    Mansur Yavaş, Mamak Metrosu’nda incelemelerde bulundu

    Balıkesir’de eski vekilin cenazesine iki farklı “CHP Genel Başkanı” ünvanlı çelenk geldi

    Balıkesir’de eski vekilin cenazesine iki farklı “CHP Genel Başkanı” ünvanlı çelenk geldi

    DMM, NATO zirvesinin olduğu günlerde sokağa çıkma yasağı iddiasını yalanladı

    DMM, NATO zirvesinin olduğu günlerde sokağa çıkma yasağı iddiasını yalanladı

    İran’ın hedef aldığı ABD üsleri taşınabilir

    İran’ın hedef aldığı ABD üsleri taşınabilir

    Mersinli şehit Kenan Şahin son yolculuğuna uğurlandı

    Mersinli şehit Kenan Şahin son yolculuğuna uğurlandı

    İran’dan Körfez ülkelerine Hürmüz uyarısı

    İran’dan Körfez ülkelerine Hürmüz uyarısı

    AB, Ukraynalı erkeklere geçici korumayı kaldırıyor

    AB, Ukraynalı erkeklere geçici korumayı kaldırıyor