Mesud Pezeşkiyan: Komşu ülkelerle dostane ilişkileri her zaman vurguladık

Orta Doğu’da yaşanan gelişmelere ilişkin sıcak açıklamalar gelmeye devam ediyor…

İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, ABD merkezli X sosyal medya platformundan son gelişmelere dair yeni bir mesaj yayımladı. 

Pezeşkiyan yayımladığı mesajda, müttefik ülkelere saldırmadıklarını, ancak bölgedeki ABD üslerini ve askeri imkanlarını hedef aldıklarını vurguladı.

“BU İRAN’IN KENDİNİ SAVUNMA HAKKINI ORTADAN KALDIRMAZ”

“İran, bölge ülkeleriyle iyi komşuluk ve ulusal egemenliğe ve toprak bütünlüğüne karşılıklı saygı temelinde dostane ilişkilerin sürdürülmesini ve devam ettirilmesini her zaman vurgulamıştır.” ifadelerini kullanan Pezeşkiyan, açıklamasını şöyle sürdürdü:

“Bu , İran’ın ABD ve Siyonist rejimin askeri saldırılarına karşı kendini savunma hakkını ortadan kaldırmaz.”

“BİZE KARŞI SALDIRGAN EYLEMLERİN KAYNAĞI OLAN TESİSLERİ MEŞRU HEDEF OLARAK GÖRÜYORUZ”

Pezeşkiyan, ülkelerini korumak için ölene kadar direneceklerini kaydederek, “İran’ın savunma operasyonları, yalnızca İran halkına karşı saldırgan eylemlerin kaynağı ve kökeni olan hedeflere ve tesislere yöneliktir ve biz bunları meşru hedeflerimiz olarak görüyoruz.” dedi.

İran’ın bölge ülkelerine yönelik füze saldırılarına da değinen Pezeşkiyan, “Biz dost ve müttefik ülkelerimize saldırmadık, ancak bölgedeki Amerikan üslerini, tesislerini ve askeri imkanlarını hedef aldık.” ifadelerini kullandı.

PEZEŞKİYAN ÖZÜR DİLEMİŞTİ

İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, devlet televizyonunda yayımlanan konuşmasında ülkesinin güvenlik politikasıyla ilgili açıklamalarda bulunmuş, Geçici Liderlik Konseyi’nin saldırı gelmeyen komşu ülkelere saldırı yapılmaması ve füze fırlatılmaması kararı aldığını duyurmuştu.

“İran tarafından saldırıya uğrayan komşu ülkelerden özür dilemeliyim.” ifadesini kullanan Pezeşkiyan, “Liderimiz, komutanlarımız ve öğrencilerimiz düşmanın acımasız saldırısı nedeniyle hayatlarını kaybetti. Komşu ülkelere saldırma niyetimiz yok. Onlar kardeşlerimiz ve onlarla el ele verip barış ve huzur sağlamaya çalışıyoruz.” demişti.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)

Diğer Haberler

ABD’de Tesla Otopilot, 76 yaşındaki kadının ölümüne neden oldu

ABD basınından The New York Times, Teksas’ta Tesla Model 3’ün Otopilot kontrolünde yaptığı kazaya ilişkin dikkat çeken bir haber yayımladı.

Haberi Oku
Sednaya Hapishanesi’nin eski albayı Rahhal, gözaltına alındı

Suriye Emniyet Güçleri, eski rejim döneminde Sednaya Hapishanesi’nde görev yaptığı ve tutuklulara yönelik ağır ihlallerle ilişkilendirildiği belirtilen eski albay Heysem Rahhal’in Halep’te düzenlenen operasyonla gözaltına alındığını açıkladı.

Haberi Oku

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gözden Kaçanlar

Haymana Belediye Başkanı CHP’den istifa etti

Haymana Belediye Başkanı CHP’den istifa etti

Mattia Ahmet Minguzzi’nin ailesine tehdit mesajları gönderen sanığa 7 yıl 20 gün hapis cezası

Mattia Ahmet Minguzzi’nin ailesine tehdit mesajları gönderen sanığa 7 yıl 20 gün hapis cezası

Nihan Urel anlattı: Donald Trump’ı neler bekliyor

Nihan Urel anlattı: Donald Trump’ı neler bekliyor

LGBT eyleminde aileyi dayatma ilan ettiler

LGBT eyleminde aileyi dayatma ilan ettiler

Binali Yıldırım: Orta Koridor Türk dünyasının omurgasıdır

Binali Yıldırım: Orta Koridor Türk dünyasının omurgasıdır

ABD’de Tesla Otopilot, 76 yaşındaki kadının ölümüne neden oldu

ABD’de Tesla Otopilot, 76 yaşındaki kadının ölümüne neden oldu

Kubilay Kaan Kundakçı cinayeti davası: Alaattin Kadayıfçıoğlu hakim karşısına çıktı

Kubilay Kaan Kundakçı cinayeti davası: Alaattin Kadayıfçıoğlu hakim karşısına çıktı

Sednaya Hapishanesi’nin eski albayı Rahhal, gözaltına alındı

Sednaya Hapishanesi’nin eski albayı Rahhal, gözaltına alındı